Funktionärer till Furudal 2025 sökes!

För att genomföra Samojedernas vintersamling 2025 behöver vi hjälp av dig.

Planerar du att vara på plats och kan hjälpa till med något av följande så meddela snarast sekreterare.sam@sphk.se vilken dag och vilken uppgift du skulle kunna vara behjälplig med.

Obs! Vi behöver veta innan Furudalsveckan börjar för att ha planeringen klar så du som i dagsläget ännu inte bestämt om du kommer, hör av dig så snart du vet. Även din hjälp behövs.

Har du frågor om uppgiften så hör av dig, annars kommer du få mer information om vad uppgiften innebär när du anmäler ditt intresse.


1 st funktionär

1 person – packa prispåsar för samtliga dragprov tillsammans med Amanda inför prisutdelningen lördag kväll.

1 st funktionär

1 person – packa prispåsar tillsammans med Helene/Amanda inför utställningen söndag, behöver vara klart senast söndag morgon.


Torsdag 6 februari – 7 st funktionärer
DP10

1 person – fixa fikakorgar på morgonen
1 person – vid start och därefter målgång
2 personer – vid målgång, chipläsare
1 person – invägning efter målgång
2 personer – vägvakter


Fredag 7 februari – 9–10 st funktionärer
DP10/Oredraget DP20+

1 person – fixa fikakorgar på morgonen
2 personer – vid start och därefter målgång
3–4 personer – vid målgång, chipläsare resp tidtagare
1 person – invägning efter målgång
2 personer – vägvakter


Lördag 8 februari – 11–12 st funktionärer
DP10/Oredraget DP20+, prisutdelning, middag/föreläsning

1 person – fixa fikakorgar på morgonen
2 personer – vid start och därefter målgång
3–4 personer – vid målgång, chipläsare resp tidtagare
1 person – invägning efter målgång
2 personer – vägvakter
2 personer – förbereda priser, lokal inför och efter prisutdelningen/middagen


Söndag 9 februari – 9–10 st funktionärer
Utställning, DP10, årsmöte

1 person – fixa fikakorg på morgonen för utställningen och ev fikakorgar till dp10
1 person – förbereda och under utställningen
1 person, ev – fixa fikakorgar dp10 om inte funktionären som fixar fikakorg för utställning kan
2 personer – vid start och därefter målgång
2 personer – vid målgång, chipläsare
1 person – invägning efter målgång
2 personer – vägvakter


Måndag 10 februari – 7 st funktionärer
DP10/DP60

1 person – fixa fikakorgar på morgonen
1 person – vid start och därefter målgång
2 personer – vid målgång, chipläsare
1 person – invägning efter målgång
2 personer – vägvakter


Tisdag 11 februari – 6 st funktionärer
DP60

1 person – fixa fikakorgar på morgonen
1 person – vid start och därefter målgång
2 personer – vid målgång, chipläsare
2 personer – vägvakter

Efter målgång tisdag 11 februari så hjälps alla som är kvar åt med att riva, plocka ihop och packa in material i ”Gubben”